Debutant klass 1,50 cm

Ok, i själva verket så hoppade jag hela 50 cm banhoppning med Moro idag, en liten clearroundtävling med sex (eller åtta) språng. Jag valde dock att ta den korta rundan eftersom det var vår första "tävling" där jag var dönervös över själva grejen att hoppa bana. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så ville jag inte behöva tänka på höjden och det behövde jag inte alls göra. Vi tog oss runt felfritt i ett lugnt (alldeles för lugnt) tempo och jag har sådant jag måste finslipa på såklart.

Moro var antagligen bra mör från gårdagens gymnastiska övningar med Eva och själv känns det som att jag är på väg att bli sjuk. Det var alltså inte den bästa kombinationen men huvudsaken är att vi tog oss igenom banan med lätthet, efter sista hindret tyckte jag att det kändes lite väl kort och ville nästan hoppa språng sju och åtta också.. Vi avslutade dock och det var nog lika bra, när jag och Överste Morr hade beställt mat eftersom vi var döhungriga så tror jag att jag hade lite febervarning där ett tag.

Här är ett litet videoklipp från våran "debutering" som Sessan filmade:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0