Rea-fynd och annat gott

Idag har jag fyndat en massa på Hööks (igen) trots att vi har sagt att vi skulle dra ned på alla dessa "onödiga" utgifter, men när min man säger att jag är värd lite nya saker, vem kan då stoppa mig? Mina ridstövlar har gått sönder och Jonny tyckte då att jag skulle köpa nya. Dock tyckte inte jag att vi har råd med det nu men säkerheten går liksom först och en ordentlig ridsko tyckte jag eventuellt att jag kunde köpa.

Ramlade då över (liknande) dessa, fast i brun färg på rea-bordet som jag spanade in:






Stod och funderade ett tag, priset var 699 kr och halva priset på det, var dock osäker trots detta... Säljaren i disken hade stått och iakttagit oss en stund och frågar sedan om det är något vi funderar på. Jo sa jag, vi höll på att titta på ett par skor och priset på dem.. "Ja, det är ju dessutom halva reapriset så det blir ju i alla fall under 200 kr!" Men kung tänkte jag och provade dem, passade perfekt! Tittade på chaps också och testade en hel hög, antingen var de för långa eller så var de för små i omfång. Dessvärre är det väl ofta så när man har breda kroppsdelar!

Köpte E-vitaminer till Moro, nya ridhandskar till mig och dessutom ett par svarta ridbyxor som var helt underbart sköna. Fick låna ett par när jag skulle testa chapsen så jag kunde liksom inte hålla mig ifrån att köpa dem, särskilt inte när det var 10% rabatt på hela sortimentet!


     


 



Kommentarer
Morr

"min man säger att jag är värd lite nya saker" - Heja Jonny! Han är härmed min idol och idealman! :) Hehe



Jag vill också ha chaps, och ett par rutiga ridbyxor. Och så den grå rutiga tröja, och det vita pololinnnet och så tränsen... Jag borde ju också passa på att unna mig lite nu!

2010-03-19 @ 22:41:49
Hanna

Din spender! Skärpning, du ska spara till vår långresa nästa vinter! =D

2010-03-20 @ 09:57:38
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Josefine L

Det kommer aldrig att finnas några pengar till någon långresa vintern 2010/2011 skulle jag tro! Tyvärr... Är inte beredd att lägga så mkt pengar på en resa faktiskt.

2010-03-20 @ 11:08:48
URL: http://strindlund.blogg.se/
sessan

Bruna skor.. ok snyggt ! men passar inte min gamla chaps til då??jag har också shoppat.. hihi..

2010-03-20 @ 14:33:06
Josefine L

Jag använder förstås dina gamla chaps till! Men det är ju helt fel färg om det ska matcha helt liksom! Har ju lärt mig av den bästa ;)

2010-03-20 @ 16:39:49
URL: http://strindlund.blogg.se/
Maja

Finfina grejer!

2010-03-20 @ 17:17:41
URL: http://mcaria.blogg.se/
sessan

haha!! har jag lyckats förslava dig under matchnings guden!! nöjd över detta!!!

2010-03-20 @ 18:03:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0