Onödigt att besöka läkaren?

Hur får man hjälp med diverse fysiska problem utan att bli klassad som hypokondriker? Jag och Överste Morr diskuterade detta för ett par dagar sedan i och med att jag gått med en halvtrasig rygg under en väldigt lång tid nu. Det är inte bara ryggen som spökar för mig, jag är obotligt trött för jämnan och mina knän håller inte i detta skick länge till. Allt detta är något som jag rekommenderats att gå till läkaren med, men som jag istället drar på för att det bara kommer att se ut som att jag är en hypokondriker

På vårdcentralen där jag bor får man oftast tid samma dag om man ringer tidigt på morgonen, men tiden som ges är femton minuter per patient och under den tiden lär knappast läkaren hinna att kolla upp en av "åkommorna" som jag sökt läkare för. Och ska jag boka en tid för varje grej då lär jag bli stamkund på vårdcentralen, och då kommer jag också att klassas som hypokondriker, med all säkerhet! 

Så, hur gör man?  

Ska jag bara låta det vara, eller vad? Mest är det min rygg som irriterar mig nu, kan inte göra ett dyft i det här tillståndet. Att sitta, ligga eller stå är ett helt projekt i och med att den minsta felvinklingen kan göra att jag storknar av en plötslig och ihärdig smärta. Det gör fruktansvärt ont och jag kan med garanti säga att det inte är något muskelärt.. Stackars mig. Livet är inte en fest de här gångerna.


Kommentarer
Hanna

Du ringer och säger att du vill boka tid med en läkare för att kolla upp det du vill. Då ska du få en tid som täcker upp det...

2010-03-08 @ 18:02:22
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0