Likheter med en porslinshäst: Blank och vacker!

Men mer än så är det inte, eller?

Var in en sväng på Hööks idag och skulle köpa Ultra Shield flugspray åt lillgubben, men det hade inte kommit något. Skulle inkomma på måndag men jag lämnade namn och telefonnummer eftersom efterfrågan har varit så fruktansvärt stort enligt en av de butiksanställda. Det har redan börjat att bli extremt mycket knott när det börjar att skymma och den här sprayen är i särklass den bästa under min tid som hästmänniska.





När detta inte fanns inte föll valet dock på ett flugtäcke som såldes som andrasortering (299 spänn), hade sålt som smör i skolskenet och jag kunde inte heller hålla mig ifrån. Jag vet egentligen inte om jag skall behålla det eftersom jag känner lite blandade känslor till det där med täcke på sommaren. Å andra sidan, det är ju inte ett "täcke" utan ett skydd och det ska inte bli varmare för hästen, är ju väldigt luftigt.

Det är dock inte det heller, jag vill se min häst utan täcke så ofta som möjligt och särskilt på sommaren då det ger en alldeles speciell känsla i kroppen. Att ha ett flugtäcke när det är som värst är inte en dålig idé, frågan är bara NÄR det är som värst och det kan användas.

Äger ingen porslinshäst, men jag behandlar honom gärna som sådan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0