Promenad i det härliga vädret

Var ute och promenerade med häst och hund idag, såg säkert ganska roligt ut för en människa som inte är hästmänniska. Moro var på hugget och flög i luften för minsta lilla, han som inte brukar röra en fena liksom, dessvärre innebar det att jag flög omkull när jag skulle hålla kvar honom. Stackars Nemo blev rädd för det stora monster och ville helst inte gå i närheten av honom, fullt förståeligt. Moro är dock ganska aktsam när han har mindre djur omkring sig, fast hade han av misstag råkad trampa Nemo på tassen så hade han nog brutit både ett och två ben på Nemo.


                    


Lilla gubben skötte sig åtminstone halva vägen hem och inga olyckor skedde, tog in och kände på honom och han hade inte blivit varmare av promenaden och det är bra. Han är dock fortfarande ömm i lilla tassen vid annan motion än skritt, men han haltar inte. Nu när vi inte tränar så ska jag lägga pengarna på lite massage åt honom istället, känner en massör som är duktig (på bogar framförallt) och av henne får jag säkert ett bra pris om vi bokar några behandlingar. Tror säkert att hans bogar blivit lite ansträngda nu när han gått och haft ont i högertassen.

Nu ska jag plugga lite, kratta och fixa lördagssteken tills Jonny kommer hem.



Kommentarer
Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN

hejsan :)

hoppas du får en trevlig helg :)



(p.s har frågestund på min blogg, så ställ en fråga där http://satilaryttaren.blogg.se/2010/may/fragestund.html)



Kram :D

2010-05-08 @ 19:06:09
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0