I morse var Pether Markne på besök hemma hos mig!

Tog sovmorgon i morse, vaknade upp av att jag hade onödigt ont i ryggen 10.45. Innan dess drömde jag en rolig dröm där Pether Markne medverkade, har ingen aning om varför eftersom det måste ha varit väldigt länge sedan jag ens läste något om ridsport överhuvudtaget. 


   


I vilket fall som helst så tror jag att det var så här att Markne var på besök i Timrå på ridstadion och av en slump så frågade jag och Överste Morr något om Moro eftersom jag ville ha en annan åsikt än de jag redan fått. Morr red och Markne instruerade och efter ett tag hoppade han upp och berömde lillgubben över vilken oerhörd hög ridbarhet han hade och menade att den här hästen inte alls var halt.

Jag blev dödsförtjust i Markne och skröt givetvis över vad han hade sagt, men när jag kom och berättade detta för lilla Sessan så kröp minsann Hitler fram inom henne igen. Ingen fick komma här och säga emot henne, för enligt henne var Moro så halt så halt och att då rida honom vore en katastrof. Ja, och sen vaknade jag. Hade dock varit intressant att se vad som hade hänt senare i drömmen. 

Fast, det är väl det som är typiskt över en dröm som man vill se ett slut på - man vaknar alltid mitt i när det är som mest spännande.

Dock såg Markne ut mer så här i min dröm: 

 


Kommentarer
sessan

jahapp.. nu fick man veta.. hmpf.. !!

2010-05-30 @ 18:07:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0