Träna, träna, träna = NÖDVÄNDIGT!

Hur gör man bäst för att träna upp sig så att man kan använda hela benet vid skänkel?

Är det styrketräning på gym som gäller då? För jag antar att det inte finns några genvägar. Har problem med att om en häst inte går fram av sig själv och dessutom är en aningens skänkeldöv, så blir jag så svag (just för att jag är svag). Drar upp hälarna, tappar balansen helt och kan inte rida bra. Jag tycker att det är grymt irriterande och jag vill bara bli frisk nu så att jag kan börja träna på allvar. Kanske är det lättare att träna på gym bara man har ett mål? Ja, så måste det ju bara vara.

Jag vill kunna jogga och ORKA det utan att bli dötrött och jag vill dessutom kunna använda hela min kropp när jag rider. Så är det inte nu, orkar inte använda mina skänklar och hålla om hästen om det är den här typen av segare natur. Provridningen i grupp? Ja, alltså jag skall sammanfatta det senare, men det var förstås inte som att rida privat i grupp på en häst man känner och älskar. Det var väntat, men om jag var tvungen att bilda mig en uppfattning utifrån den här omgången, då skulle jag inte fortsätta att rida på ridskola. Det är inte samma struktur som för världens bästa Coach H, man rullar bara på utan tanke på om häst och ryttare orkar eller klarar. Samma övning, vilket inte kändes särskilt givande.

ÄVEN om jag får träna upp min hoppteknik och tajming som inte alls är särskilt bra.


Kommentarer
Josefine Freed

SV: Tack! :-) Tyvärr vet jag ingen som söker ett varmblod.. :/

2010-11-03 @ 13:09:47
URL: http://gunsballerina.zoomin.se
Hanna

Får man inte rida i privatgrupp med lånad häst från ridskolan? =)

2010-11-04 @ 17:03:33
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0