Fredagssvammel

Har jobbat i dagarna två, blev som hastigast uppringd av min förman (som varit pappaledig hela sommaren) i torsdags 06.03 och funderade om jag inte ville jobba. Jo, men visst, 25 minuter senare satt jag i bilen på språng in mot staden för att jobba ett extrapass. Det tog förstås emot när telefonsignalen ljöd, anade vem det var i och med att Jonnys bror 10 minuter tidigare ringt och berättat att han var sjuk.

En planerad extradag nästa söndag blev alltså två, två dagar blev tre och tre dagar blev helt plötsligt nio dagar! Har jag tur kanske jag får några dagar till och det skulle verkligen vara välkommet, även om det är skönt att bara vara om dagarna och göra allt i min egen takt. Kan inte slappna av på ledigheten trots att vi ÄR ledig så pass mycket. Nu är jag ledig i en hel vecka och jag skall försöka att ta vara på dagarna, har en del att stå i och det stressar mig. I annat fall är vi ledig 4,5-5 dagar beroende på hur man ser på det, och att vara ledig så pass mycket.

I morgon ska jag göra av med lite pengar. Håller på att byta ut min garderob, har haft så mycket skit som jag inte använder av olika anledningar. Har jag inte använt kläderna någon gång mellan 2-6 år, då kommer jag inte att använda dem sen heller. Ska ha lite girlie-time med älskade Morr, vilket jag har sett fram emot hela veckan!

Nu ska jag göra mig i ordning för sänghalmen, utan min man. Han spelar nya F1 med sin bror på PS3:an, det innebär att jag kan sitta framför datorn och uggla, eller gå och lägga mig och sova och vakna upp utvilad i morgon. Väljer det senare! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0