Två eller tre grisblink tar det nog...

Alltså, det här med att försöka ta tag i saker och ting, det händer inte efter en grisblink. Igår somnade jag först vid två-tiden efter en debatt på Facebook om vilket block som för den mest humana politiken. Planerade att kliva upp 8.00 när Jonny kom hem från nattskiftet, men tänkte att idag var jag trött för att jag var trött så jag kunde lika gärna sova lite till. Inte för att jag mådde dåligt, men så låg jag med blandat samvete, Tessie behöver nog gå på en promenad. Under (!) sängen ligger hon, stackarn är säkert uttråkad av att bo här hos oss, händer inte lika mycket som hos riktiga matte och husse.

Sov till 9.00 när larmet drog igång, drog mig dock ytterligare eftersom Tessie inte visade någon tendens till att vakna upp. Slutligen klev jag upp och inte ens då följde hon med mig, tänkte då att jag skulle lägga mig när jag kom hem, men efter en stund vid datorn tog jag tjuren vid hornen och ropade på Tessie så vi kunde gå en promenad i regnet. Ett sms till Sessan om att jag avvaktar med ridningen så länge skickades iväg och det verkade som om hon hade samma planer som mig.

Nu har jag ätit lite frukost och skall ta tag i min "Att göra"-lista, har en hel del som borde komma med på den. Jonny jobbar, så lite plock nere blir det men dessvärre inte en rejäl städning (som skulle ske igår).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0