Varna andra billister för poliskontroll?

Red Bella idag och "travade" över några bommar. Bella laddade dock gärnet och skulle galoppera sig igenom dessa så övningen blev att få henne att komma lugnt och fint på dessa, dessvärre finns det inte särskilt mycket utrymme i paddocken så det blev väl sisådär. Känner mig oftast lost när jag inte har Rid-Hitler eller Världens bästa Eva som står och instruerar mig, tråkigt. Det är då jag ofta frågar mig varför jag fortsätter med ridningen när jag inte känner att jag kan rida särskilt bra själv.

Efter det for jag iväg och hämtade däcken på Däckia i Stavreviken och på vägen hem blev jag stoppad av polisen. Något nervös fick jag slutligen fram körkortet och blåste i den där blåsgrejen, första gången på 3½ år som jag blir stoppad av polisen, första gången sedan jag tog körkortet.

Det som irriterade mig dock var all mötande trafik som ALLA blinkade som varning att polisen stod längre fram. Gör man så? Nej, det gör man inte för man kan varna fyllister eller drogpåverkade, kanske till och med kriminella människor som INTE behöver varnas.

Hur gör ni, blinkar ni åt andra?


Kommentarer
sessan

Hell no !! var och en får ta sitt eget ansvar över sin egen bilkörning!

Sen har jag ju sagt att du skall höra mina stämma ljuda inne i ditt huvfud även när jag befinner mig på annat ställe än där din ridning sker .

2010-09-30 @ 20:48:05
URL: http://fashionforoldies.zoomin.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0