Funderingar med tränare

Igår skickade jag ett sms till Eva om några funderingar jag hade angående min ridning.


Så här skrev jag:

Du vet ju det här med att jag vill ha kontroll... Nu vågar jag rida på framåt (om det sker på mina vilkor), men när det inte gör det blir det dragkamp mellan mig och Blomman = det känns inte bra för varken mig eller häst. Jag märker ju att jag får för hög och stark hand när Blomman vill på framåt. Hur kommer jag ifrån det här? Försöker med rösten men blir ändå för hård. Tänkte rida på det andra tredelade bettet i morgon och se om det blir någon skillnad. Vill ju ha harmoni mellan mig och häst. Kan det mest bero på att Blomman ÄR mer framåt än andra hästar jag ridit och att jag helt enkelt måste lära mig ett annat ridsätt på henne?


Här är svaret:

Du e rolig du. Egentligen vet du svaret, för du har skrivit d själv. Hon har en egen motor o d e ju du inte van med, sen får du faktiskt sämre kontroll om du har för hög hand. Bettet verkar fel i munnen o hon tycker det är obehagligt. Höjer huvudet o sänker rygg. Träna på att stanna el fånga upp henne m låg hand, tänk bromsa mot backen. Eva



Kommentarer
c..

Jaa.. håller med coach H- så klart!!

Och så gör du ofta.. skriver eller frågar trots att du redan har svaret.Lita på dig själv lite!

2011-04-16 @ 19:13:30
URL: http://fashionforoldies.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0