Så sa kärringen som sket i vasken:

Översten var sugen på tårta tidigare idag. "Kom hit så gör jag tårta åt dig", sa jag! Så nu ska jag snart bege mig till stan och hämta henne så att jag får lite sällskap till kvällens melodifestival. Om det blir någon tårta det vet jag inte, men om jag känner henne rätt så blir det nog så. Den lilla gottegrisen! (Vilket jag förstås inte är).

Fick ett tråkigt besked som sätter mig något på sniskan idag, beskedet är inte helt hundra ännu men det innebär i alla fall att jag antagligen måste leta mig en annan stallplats än den som var tänkt. Både jag och Jonny fattade det som att det var klart efter att vi varit där, men nu kanske annan häst är på ingång. Som tur är fick jag ett mail igår från en bekant som efterlös stallgäster, nära ridhus och bra ridvägar. Dock lite längre att åka än jag hade tänkt, men skrittavstånd till ridhus vore inte fel. Åker dit och tittar i morgon, annars måste jag leta vidare igen.

Har efter samtal med Morr övertygats om att det viktigaste är nu och inte sen, flytta kan man alltid göra om avståndet eller att annan faktor gör att man vill flytta på sig. Hade helst velat stalla upp nära THF, men det verkar vara hård åtgång på platser där i närheten. Det som talar för den här stallplatsen är just skrittavståndet till ridhuset och den service som finns. Det eftersom jag hellre fraktar mig och min rumpa dit jag ska än häst och hela konkarongen, när jag för tillfället varken har släp eller bil att dra släpet med.

Det löser sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0