Bloggtoooorka

Borde blogga lite mer än vad jag gör men jag har helt tappat stinget. Om jag inte kan ha en intressant blogg för läsare annat än för mina nära och kära så funderar jag på vad det är för mening med allt. Jag vill skriva en trevlig blogg med bilder, videoklipp och diverse annat som fångar läsares uppmärksamhet. Tyvärr har jag bara förmågan att skriva en trevlig och ibland intressant text och då håller det inte. Har ingen som följer med och fotograferar eller filmar när jag rider eller är i stallet och då blir det svårt att få det att gå ihop. Brukar oftast åka in alldeles själv på träningar med Blomman och det är nog så jobbigt att göra själv. Även om det hela alltid brukar gå med lätthet.

Angående min och Blommans utveckling så går den framåt igen efter kraschlandningarna uppe på Härnösands ridklubb. Tycker fortfarande att det är grymt läskigt att komma i galopp på ett hinder och funderar på om jag någonsin kommer att hitta känslan för det här med hoppning. Jag har så grymt bra förutsättningar med Blomman, hon är helt underbar och har alla förutsättningar att ta mig framåt i min ridning. Brukar läsa Josefine Freed's blogg med ridtravaren Bellie på http://minfux.blogg.se och blir bara så imponerad - och hoppfull. Hon har verkligen utvecklats tillsammans med hennes dam och jag känner att det bara är jag själv som hindrar min och Blommans utveckling tillsammans.

Hon har verkligen kämpat med rädsla på låga höjder precis som jag och på kort tid övervunnit dessa. Detta med en relativt grön häst vars förutsättningar är att springa snabbt på en ovalbana. Blomman har redan allt som behövs för att ta mig vidare i och med att hon har två tunga hoppess i närmaste led, hade aldrig pallat att rida och kämpat med en unghäst eller travare (på grund av det uppenbara och således inget mot travare). Har varken tålamod eller kunskap för det i dagsläget. Rid på och fortsätt träna, mitt huvud är min värsta fiende och jag vet att den kan besegras. En häst som är född till detta och älskar så fort bommar och stöd tas fram, ride Sally, ride!


Kommentarer
Josefine m. ridtravaren bellie

Jag tackar och bockar! :-D



Kämpa på ni oxå så ska det gå ska du se. Det som har funkat bäst för mig, som du ju nog vet, är framförallt min underbara tränare Marianne som jag började hoppa för. Hon hjälpte mig massvis! Fick mig på rätt spår. Och framförallt att tänka POSITIVT. Jag tvingar mig själv att säga positiva saker fastän jag kanske inte tror på det själv, men tillslut gör jag det. :-) Och då går de bra oxå!

2011-06-08 @ 07:47:51
URL: http://minfux.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0