Träningen trappas upp

Vilka sommardagar! Det är bäst att njuta medans det varar, men hoppas förstås på en fortsatt fin sommar.

Idag när jag red 'Blomman' bestämde jag mig för att fortsätta på övergångar från skritt till trav, passade dessutom på att flytta henne lite tvärs över vägen i en skänkelvikning samt försökte mig på en skola som öppna. Kändes bra. Hon var supertrevlig idag, verkligen lyhörd och trevlig trav. Ute är det inga problem att få henne att trampa under, men på ridplanen är det lite värre - måste inskaffa ett par sporrar som hjälp.

Har dock inte ridit särskilt mycket där, istället har jag försökt att utnyttja skog och mark eftersom det är så löst och dammigt på ridplanen. Usch. Undviker in i det längsta att rida där och skuttar jag så har jag sett till att rida fram ute och avslutar på samma sätt - ute. Är så oerhört nojig över att det ska skada vackra Blomman så därför är jag varsam ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0