Ljus framtid med Landflower ?

Känner mig tvungen att blogga om en ganska fantastisk känsla som dök upp - känslan som får mig att längta efter att komma igång med träning tillsammans med Blomman. Det är en häst som jag vet passar mig och som jag kommer att lära mig mycket på. Har sagt det förut och jag säger det igen, det är tryggt att ha en häst som t.ex. Moro som inte påverkades av någonting. Det är bra då man har det så, men mindre bra i erfarenhetsbagaget för framtida hästar.

Jag är ganska så säker på att Blomman också kommer att bli den här trygga hästen tillsammans med mig så snart vi lärt känna varandra. Där jag har henne uppstallad nu har väldigt med begränsade ridvägar nu vintertid om man inte vill rida efter vägen. Man kommer inte undan trafiken oavsett vilken väg man väljer att rida, men det finns vägar som är mindre trafikerade och det är den jag väljer för tillfället. Fast jag får hela tiden påminna mig själv om att den bild jag hade av och med Moro den andra halvan av mitt ägandeskap av honom inte var hela sanningen.

Och det är nog det som får mig att skapa en massa problem som inte finns med Blomman. Jag kommer ihåg vilket helvete jag hade med honom innan Rid-Hitler fick agera hästakuten. Hon var bara ett samtal bort och ett stenkast från där jag hade honom, hon räddade mig som bara en ängel kan göra. Det var då hon kom att bli Sessan, PrinSessan. Beroende på sammanhang kallas hon antingen eller, för tillfället är det mest Rid-Hitler eftersom jag ibland behöver ringa och få lite pang-pang-bekräftelse på mina överanalyserande tankar.

I vilket fall som helst så längtar jag, jag vill komma igång och göra upp en utvecklingsplan tillsammans med världens bästa Coach Hägglund och få lite extra drillning av Hitler. Jag VET att det här kommer att bli en fantastisk tid, jag måste bara slappna av och inte ge upp som jag så många gånger vill när det inte går precis som jag hoppas. I dagsläget har jag brist på både transportmedel och paddock att rida i, den som finns på gården står under lika mycket snö som resten av Söråker/Tynderö. Men det blir bättring inom kort.

*~~*~~*~~*


NEJ till blåmärken på hela kroppen (man skulle kunna tro att jag blivit misshandlad).
Nej till respektlösa billister.

(Blir inget "Ja" idag)...



Kommentarer
c..

Att du inser att det ligger till på det här viset gör mig lite stolt iaf.. du har ju liksom förstått iaf. Klartt att du kommer att få enunderbar tid med Blomman!

Tack för att jag får vara "Sessan" ibland med;)

2011-03-10 @ 10:29:53
URL: http://fashionforoldies.blogspot.com/
Åsa

De var härlig läsning.. klart de blir..Å

2011-03-10 @ 18:47:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0