Tre glittrande solar idag

Åhh vilken underbar dag att rida på idag. Ute i sundet var det nästan vindstilla och där har vi annars ganska friska vindar, så den strålande solen gav oss verkligen en härligt varm känsla i kroppen. Blomman är allt lugnare att hantera och ridningen har sedan andra dagen fungerat perfekt. Idag travade vi på kravlöst och uppför ville hon gärna öka och falla in i galopp, men jag ville avvakta eftersom jag inte känner mig helt säker i den situationen ännu.

Travade på och hon svettades ymmigt trots att det inte var något hårt arbete direkt. Hon är dock en sådan som svettas lätt och med päls som vuxit ut under vinter samt strålande och värmande sol gjorde förstås sitt. Vågade mig på att trava på hemvägen idag och det gick också bra, hon lyssnar så bra på rösten och det är skönt. Då slipper jag vara rädd för att hon ska bli för stark och att jag skulle störa henne alldeles för mycket i munnen. Tyckte att jag kunde trappa upp idag eftersom det kändes så bra, så vi vände och red ytterligare en vända och då när det gick uppför släppte jag henne in i galopp.

Stor! Kraftig! Härlig galopp!

Blev dock inte så långt, först blev jag osäker på om hon skulle dundra iväg med mig men hon lyssnade väldigt bra och jag lät henne fortsätta i ett tiotal meter innan vi saktade av. Travade i några hundra meter och vände om för att skritta lugnt och harmoniskt hem. Skönt! Vi var två solstrålar idag.


Kommentarer
c..

ähum... hmm .. harkel.. - told yaa soo!!!!

2011-03-02 @ 21:49:33
Hanna

Åh vad kul att det går så bra :) blir riktigt häst sugen ;) tänker på alla fina skogsturer vi varit på!

2011-03-02 @ 23:16:26
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Anonym

Men Härligt Josefin.. Bra att hon funkar själv. kommer bara bli bättre men hua va ja saknar henne..Kul att hon börjat brumma t dig,, för hon älskar att prata..Roligt att du har en blogg.. visste ja ju inte men nu ska ja läsa varje da.. Ha de gott Pussa henne från mig!!!

2011-03-03 @ 00:21:05
Josefine L.

Uppdateringen brukar vara sisådär beroende på mitt humör, men nu när jag har Blomman så finns det alltid något att skriva om! :)

2011-03-03 @ 07:49:26
URL: http://strindlund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0