Sluta jiddra - börja hoppa

Nu tar det tid mellan gångerna igen, men känner att jag behöver uppdatera idag.

Var ute och red i skogen idag och skulle utforska möjligheterna att rida ute i det fria ibland. Sessan a.k.a Rid-Hitler visade mig förra veckan en väg upp i skogen där man kan rida. För drygt 10 år sedan under hennes fullblodstid hästen på sommarbete tvärs över där jag har Blomman uppstallad, så hon kan en del vägar i faggorna. Första gången jag red där så tog Blomman över kommandot och jag fegade ur, hon hade vilat två dagar under sista april med raketer och smällare så jag antog att hon var lite upp i gasen på grund av det.

Idag var det dock annorlunda och för att komma över på mindre trafikerad väg så korsar man ett par ängar med diken som delar upp en stor del och det var bland annat det här som fick mig att tveka. Idag kände jag också lite tvekan och samma sak hände igen, Blomman ville ta över kommandot och gå därifrån när piloten inte var säker på att hon skulle över. Varför hoppa över om inte denne tror på att vi skulle ha klarat det, så nej. Kände dock att jag hade alla tillfällen att få det avklarat nu, nu när Blomman var lugn och vädret vackert. Så när jag bestämde mig, så bestämde Blomman sig. Hopp. Puuh - avklarat.

Vi var tvungen att korsa några diken till innan vi kunde skritta ned mot havet, supertrevlig väg att rida efter.

På hemvägen var det dags att skutta över dessa diken igen och den här gången ville Blomman bara lägga i högsta växeln och hoppa utan tvekan. Var tvungen att rida runt henne på en volt en gång eftersom hon ville på framåt och då ville hon vara lite snabb och vända om och ladda över diket. Kände hur hon sög tag i det och spetsade öronen, men hade jag låtit henne hoppa då hade det nog blivit ganska så knasigt. 

Tror att det var någon som tyckte att det var ganska så roligt trots allt. 



 



Kommentarer
Morr

Åh vad fin! Dock undrade jag ett bra tag varför du tagit kort på bilen... ;)I helgen kanske jag kan försöka fota lite ridbilder och uppställda bilder. :)

2011-05-05 @ 18:20:33
Josefine L.

Men Morr, ser du inte att vi reflekteras i bilen? Dåligt av dig, som är journalist tycker jag ;)

2011-05-05 @ 18:27:36
URL: http://strindlund.blogg.se/
Morr

JO! det var ju det jag kom på efter ett tag. Men jag undrade länge...

2011-05-05 @ 22:18:37
Åsa

ÅÅÅ va hon e fin i kroppen ser de ut som.. hon e verkligen pigg i ögonen..Kommer p sön ja.. Kram åsa

2011-05-06 @ 09:56:34
Melina

så fin! :D

2011-06-09 @ 07:11:47
URL: http://humlidumli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0