Djävulens dryck!

Starten på ett nytt och bättre liv börjar idag, har jag bestämt. Vi får se hur länge det håller men för att minska mina dalar så måste jag få mer och bättre sömn. Det är alltså prio ett just nu, det blir till att packa ihop allt för sänggång runt 22:00 för att kliva upp senast 08.00. Jag ska fortsätta att träna på gym en gång i veckan till att börja med, tills jag känner att jag kommit i rullning med livet igen. Jag ska dessutom försöka att hålla mitt blodsocker i schak genom att se till att ha med mig mellanmål så att jag inte blir hysteriskt hungrig helt plötsligt och ser framför mig all läsk jag häller i mig. Min värsta dumhet!

Jag kommer med all säkerhet ha mina dalar ändå, men då gäller det bara att se framåt. Och hålla mig ifrån coca cola! Fy fan, vilken jäkla dumhet jag fallit in på! Från och med att jag började viktväkta förra året så övergick jag till pepsi max istället, nog för att det är en massa dumheter i det också men lightläsk innehåller inget socker. Men så har jag haft mina gånger där jag bestämt mig för att sluta med läsk helt, då det med all säkerthet påverkar min trötthet också. Har då tänkt att "Nää, jag avslutar med riktigt coca cola, som min sista läsk på länge", och hur det har gått? Jag tror kanske att det är så här en nykter alkolist skulle känna om denne tog sig ett glas alkohol mitt under sin nyktra period. Allvarligt. Det har bara blivit mer och mer!

Nu lite plugg innan stallet, idag är det ju "varmt" ute och jag ska passa på att klättra lite med prinsen! Djupsnö och backe lär ta ganska bra på honom, så i morgon blir det skritt och lite jogging i trav innan det är dags för tisdag då den obligatoriska ridning med de tre musketörryttarrinnorna.

Over and out!


PS. Idag ska jag köpa batterier till min digitalkamera som ska få följa med mig i fortsättningen DS.


Kommentarer
Hanna

Hur mycket läsk dricker du om dagen då? ;)

2010-01-04 @ 21:26:05
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Josefine L

Det vill du egentligen inte veta Hanna! :S

2010-01-05 @ 13:59:36
URL: http://strindlund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0