Grand Prix nästa!

Jag flög två gånger i förmiddags! En gång var i en hinderkombination (döhögt) med en studs, galoppsprång och sedan en oxer. Jag tittade typ upp i taket för att inte tappa balansen och Moro tog ett riktigt fint språng över. Hopphästen Moro! Hihi. Andra gången jag flög gick det inte lika bra, jag flög liksom av Moro, någon gång ska väl vara den första även om jag helst håller mig kvar på hästryggen.

Så här kan det gå då:



Alldeles vid revbenet, har dessutom blåmärke uppe vid det högra nyckelbenet, på insidan vänster lår och misstänker att jag kommer att få ett djävulusiskt blåmärke på vänster vad också då jag fick en riktigt rejäl smäll där. Anledningen till att jag flög av var att jag var trött, Moro var trött, han genade, jag orkade inte att parera, kom snett på en studs, styrde på nästa hinder (sväng efter) men vi var redan ur linje så det var ganska lönlöst. Hade jag lite ork kvar hade jag kanske hunnit parera Moro men det gjorde jag inte, och istället för att vi skulle mangla Eva satte hon upp handen och det resulterade i att jag och hinderstödet fick en mindre trevlig dejt. Tog några avslutande språng där både jag och Moro var urtrötta, men vi tog oss tillslut över i alla fall.

Hur många Larssons på Josefine och Moros första riktiga hoppträning? 3,5 av 5 möjliga!


Kommentarer
sessan

jag är stolt över dig i dag !

2010-01-24 @ 15:19:10
Översten

Åh vad snygg du var med ett härligt märke! Jag ska hålla tummarna för att de djävulusiska blåmärkena syns ordentligt! Ingen mening med att ha ont om det inte SYNS! :)



Och ni är så duktiga som flyger och har er! Heja Josse och Moro!

2010-01-24 @ 15:35:41
Hanna

Haha men Josse då ! =D Du kan ju inte attackera hinderstöden bara för att du är trött ;)



Men tuffa du som kommit så långt i ridningen!

2010-01-24 @ 16:25:14
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Gabbi

Vad kul att ni hoppar :D Tänk positivt. Det är tur att du är ung. När du blir lika gammal som mig så gör det ännu ondare ;)Fast då kanske dom har uppfunnit krockkudde för ryttare.



Kram Gabbi

2010-01-25 @ 08:19:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0