Nyårslöften

Jag skulle inte avlägga några nyårslöften, men jag känner att jag måste ändå.


1. Fler bilder/filmer till bloggen!

- Finns det något speciellt ni skulle vilja se? Allt utom Modo hockey och Peter Forsberg välkomnas.


2. Lägga upp en riktig och hållbar budget!

- Jag och Jonny har alldeles för dålig koll på inkomster kontra utgifter, detta ska vi ändra.  


3. Gå och lägga mig i tid!

- En normal människa behöver 7-8 timmars sömn, jag behöver åtminstone 9-10 timmar.


4. Ta tag i smårenovering och göra klart skiten!

- Har dragit ut på detta alldeles för lång tid nu, mitt trapp- och hallprojekt kan inte fortsätta i ytterligare år nu. Det är liksom dags att göra något åt det här på riktigt så att vi kan ta oss ett snack med en mäklare för värdering av hus, samt bankmannen som har hand om huslånet för omläggning av det.


Övrig kommentar:

Detta ska väl inte vara så jäkla svårt? Jag måste se till att planera mina dagar bättre, så som jag gör nu är inte hållbart i längden. Lägga mig 01.00, kliva upp 07.00 vid hästutsläpp, eller mycket senare vid icke-planerad dag. Mina studier måste skötas bättre, vill inte vara tvungen att sitta till efter 19.00 på kvällen, om jag då försöker att studera effektivt mellan 13.00 och 19.00 så har jag tid att bara slappa på kvällen. Under helgerna vill jag också kunna vara ledig i största möjliga mån, men då måste jag kunna lägga in några timmars "renovering" med karln när han är ledig, annars om han jobbar får han lägga några timmar på veckan när jag är i stallet. Nu är det arbeta för Jonny i helgen som gäller, jag ska plugga eftersom jag varit helledig nu torsdag och fredag efter arbetshelgen kör vi igång.

Who's with me?!


Kommentarer
nathalieh

fin blogg.

allt bra med dig? kram

2010-01-02 @ 12:07:35
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Hanna

Vafasen det jag först skrev försvann.



Dem där löftena kommer du att klara! Dem var inte alls överdrivna =)



Jag ska sätta mig och kladda ner vår ekonomi någon dag så kan du kolla och jämföra med hur vi gör =)



Kram kram

2010-01-02 @ 13:15:29
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0