Älskar känslan som häst-shopping ger!

Så länge jag inte fastnar i snön eller kör i diket på grund av allt yrväder så är jag glad att jag är hästägare. I morse for jag till stallet relativt tidigt, var så klart tvungen att skotta i morse, igen, så klockan 06.00 klev jag upp ur sängen. Såg sedan att jag kommer att träna för Eva jämna veckor och det innebär att det är träning för mig och Moro i morgon, skoj! Red ut en sväng innan jag var tvungen att åka hem och byta om, tanken var att jag skulle tvinga med mig Överste Morr till GA-kyrkan i stan. Har en uppgift som ska vara klar senast på söndag men vid trafikljuset ringde jag och sa att vi skulle skippa kyrkan idag, tar det på lördag istället.

Vi styrde vår kos mot Birsta och Hööks, handlade allt som jag inte skulle handla för födelsedagspresentkorten, men jag var tvungen att köpa ett snyggt schabrak till hoppträningen. Det var mycket snyggare i verkligheten, typ galet snyggt:



Funderade även på att införskaffa ett par säkerhetsstigbyglar om, utifall att jag tänker fortsätta att ramla av i framtiden. Då kan det ju vara ganska skönt att ha en stigbygel som utlöses så att man inte riskerar att fastna och släpas med en eventuellt galopperande häst. Finns dessutom stigbyglar som ska vara extra skonsam mot knän och höfter, och mina knän är ju som ni vet, inte de stabilaste i kommunen.

Nu ska jag läsa på lite om den nya psykiatrin, får se om jag förstår mig på det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0