Go Eva, go Eva!

Tack världens bästa Eva Hägglund för att du är världens bästa tränare!

Jag lär mig så mycket när jag rider för Eva och idag var det definitivt inget undantag. Vi var sju ryttare i olika åldrar med hästar i olika storlekar som tränade idag och fokusen låg på lydnad. Det är så roligt att känna framsteg hela tiden och jag måste säga att jag var lite lättad över att det var travhoppning i de allra flesta övningarna i och med min avramling i söndags. Kände mig trygg med det och att sedan se att vi faktiskt kunde sakta av efter hindret till både skritt och trav var skönt, det gör mig lite tryggare inför framtiden eftersom det kommer att att komma övningar med galopp som den naturligaste gångarten in på hindret.

Det jag tycker är så bra med Eva är att hon verkar ha tänkt igenom sina övningar, jag tror och hoppas att vi kommer att följa en röd tråd och bygga på det även fortsättningsvis. En annan grej med Eva är att hon verkligen kan läsa av ryttaren, ge bra råd därefter och peppa på rätt sätt. Det är precis det som jag behöver, grundarbetet är definitivt det viktigaste i ridningen och det tycker jag att hon lär ut på ett bra sätt.


Jag får känslan av att hennes upplägg är så att vi jobbar på med grunden, håller oss på dryga 60-80 cm i höjd för att sedan när vi är tävlingsredo kunna gå ut och hoppa en bana på 1,0 m-1,2 m om vi skulle vilja det. Förstår ni min tanke? Inte för att jag skulle gå ut och hoppa den höjden, men grundridningen ska gå ut på att man ska kunna klara den situationen. Tycker nog jag i alla fall!   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0