Bättre en promenad och skräpmat än skräpmat utan promenad.

DET är mitt motto.

Efter lite pep-talk tillsammans med min syster igår beslutade jag mig för att ta en promenad i det vackra vädret upp till stallet. Tanken var att jag skulle rida idag men efter att jag hade mockat och var på väg ut för att hämta lilla Bella så ville hon inte komma när jag ropade. Gick igenom den lilla skogen och ned i  hagen för att bli mött av en halt stackare. Paniken sprids ganska snabbt inombords eftersom att när jag sist mötte en halt häst så resulterade det i en av den mest ångestfyllda tiden som hästägare, någonsin. Vi vet alla hur det gick.

Allt spelades upp i revy och jag ropade desperat efter K medan jag sprang mot Bella som såg ut att vädja efter hjälp. Som tur är visade det sig vara en av skorna som glidit åt sidan och tåkappan orsakade en väldigt obekväm situation, tog bort den med ett hovslagarverktyg och sedan var hon som ny igen. Dock tog jag in och visiterade henne för att utesluta något annat, pussade och släppte ut henne i hagen igen. Ridningen fick alltså skjutas upp idag, men jag fick mig åtminstone en promenad i det fina vädret.

Får hålla koll så att det inte blir någon böld av detta, men hovslagaren skulle komma ut i morgon bitti så det är antagligen lugnt. Känner mig en aningen trött, men ändock nöjd för tillfället över det jag tagit mig för den här veckan. Gissa vad det blir till middag idag? Jo just det, pizza.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0