Markarbete med språng

Vad roligt det är när det ger resultat att tänka positivt för en gångs skull. Hade en liten dust med Lö Blom inne men ibland vill inte hon det jag vill och då måste jag ta ett djupt andetag och göra om. Väl uppe på hästryggen så kändes det bara bra. Hade stått på ridplan och burit fram en massa bommar och hinderstöd som jag lade upp till en liten lydnadsövning, med låga travkryss och studs där varannan sida låg snett på hinderstöd. Väldigt lågt och på min nivå.

Red fram i alla gångarter och efter en liten skrittpaus introducerade jag bomarbetet för Blomman och oj, vad roligt hon tyckte att det var. Började med att komma i lugn trav på travkrysset ut mot kanten ett par gånger, klappade om och gjorde detsamma på det andra travkrysset på medellinjen. Skrittade en stund till och tog "studs"-linjen ett par gånger från vardera håll. Efter detta blev hon väldigt taggad så jag fokuserade på övergångar från skritt till trav, från trav till galopp och så vidare. Såg till att hon kunde öka och korta på mina signaler och det gick så bra. Jag hade låg och mjuk hand och det var bara ren njutning av att känna att jag faktiskt har kontroll bara jag jobbar lite för det.

Oerhört lyhörd Blomma.

Skrittade en stund till på långa tyglar och pustade både mig och häst. Travade sedan igång och red en enkel lydnadsbana på ganska raka spår, så som min väldigt avancerade paint-bild förklarar nedan. Det gick så bra att jag sedan travade av henne och berömde, mig själv och Blomman. Tyckte att vi hade varit så duktig att det inte behövdes mer än så idag. Skrittade av och tog in - nöjd och med leende läppar. 




Dagens Egoina:

Ja
till hoppträning - love it
Nej till att det hela tiden åker tung trafik ute i Sundet

 



Kommentarer
Liger - Den största katten på planeten

Wow so much adorable to watch :) Superb Photography

Thanks for displaying :) It is awesome :)

have a great time :)

Hanna

Duktiga duktiga du =D

2011-04-21 @ 22:16:48
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Emma

Sv.Har också varit med om en bekant som fick sorkpest och det är verkligen ingen trevlig sjukdom. :/ Nu tror sig läkarna veta vad jag har och jag håller alla tummar och tår för att jag verkligen kan vara på bättringsvägen! :)

2011-05-05 @ 20:50:19
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0