Härlig tur och dålig syn?

Idag var det så roligt att rida! Efter tre dagars uppehåll tror jag att Moro tyckte det var på tiden att vi kom ut på en tur tillsammans. Han var ganska pigg och alert, men desvärre så är det inte så trevligt underlag just den här tiden. Hoppas på mycket sol så att all slask försvinner! Fast.. det spelar inte så stor roll egentligen då Moro bara springer på som om det vore torrt och bra underlag hela vägen. Har varit med om hästar som skyggar för både det ena och det andra, men inte Moro.

Det känns bara som om det inte blir lika effektiv ridning då åtminstone jag känner mig en aning försiktig vid det underlag som är nu. Vi travade dock på en hel del och fattade galopp i båda "varven" och efter det kändes Moro mer eftergiven, men han orkar inte så mycket just nu. Det var i alla fall väldigt trevligt och jag tror att Moro också var nöjd med vår ridtur!

Vi satt och diskuterade om Moro eventuellt har dålig, eller åtminstone sämre syn än de andra hästarna hemma hos oss. Jag har så svårt att avgöra sådant och vet inte om det stämmer, men han ibland beter han sig som om han ser dåligt. Detta skall jag kolla upp vid nästa tillfälle på kliniken..

Kommentarer
Postat av: Morran

Åh vad bra att det går så mycket framåt! :) Fortsätt så här nu! Bilderna var jättefina, in med fler!

2009-04-07 @ 22:24:18
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0