Det fortsätter i samma anda!

Det var nästan en vecka sedan jag sist skrev i bloggen, men jag har känt att det skulle ha blivit en återupprepning av det jag tidigare har skrivit. "Idag gick det bra, Moro stannade till men vi snurrade runt och gick sedan framåt!" etcetera, det vi dock har gjort nu som vi inte gjort på länge är att vi har travat och galopperat kortare sträckor, och Moro ser ut att trivas! Han kan inte alls hänga med i Pandouras trav trots att hon är en liten travponny och därför föll han in i galopp, och jag lät honom galoppera då jag HELLRE vill uppmuntra  att han saknar dem som följer med och de försvinner än tvärtom. Så som det varit i Bergeforsen så har vi  bara stått och stampat när de andra försvunnit.

Nåväl.. Jag har börjat att blicka framåt i och med detta, jag vill komma igång med ridningen och träningen på allvar! Känner bara att jag har lite svårt att uppskatta när Moro är redo för det, han har bra grundkondition men han behöver jobba både i trav och galopp innan han kommer att orka. Men det är väl bara att jobba på så att vi kommer igång någon gång, känner faktiskt att det blir tråkigt i längden att inte träna minst en gång i veckan. Har dock lite dåligt med pengar för att anlita en utbildad tränare, men med lite tur kanske jag kan tigga lite hjälp från lite kontakter! *Blink*

Ska försöka att rida själv någon gång nu till veckan så får vi se hur det går! Har ju fungerat bra tillsammans med sällskap, frågan är hur Moro gör när han blir ensam. Men min vinst över honom har liksom s

Kommentarer
Postat av: elenor

Hej

har skumläst din sida och det är väldigt roligt att läsa om era äventyr. =)



Fin sida och kom gärna in på min sida också, hoppas du sparade länken jag skickade på msn.. annars får du den igen...





vihöres och synes!



Kramar S.S och Elenor

2009-02-15 @ 21:13:45
Postat av: elenor

2009-02-15 @ 22:32:55
Postat av: elenor

Tack för tipset.. men tror att hennes mamma hette Ebba om jag inte minns fel =) .... Så jag får fundera vidare =)

2009-02-15 @ 22:33:43
Postat av: Anette

Lycka till med "monstret",det där det ger sig ska du se!I övrigt en väldigt vacker "sak".Kram

2009-02-16 @ 00:26:57
Postat av: Hanna

Vad skönt att det går framåt!

2009-02-16 @ 08:37:41
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Jag blir jätteglad över att Moro trivs och att det fungerar bättre i ridningen. Han kan säkert bli lite tjurig första ggn ni ska iväg själv. men när du känner dig säkrare och han känner att det inte finns ngr alternativ så blir det inga problem =)

Kram Gabbi

2009-02-16 @ 08:38:32
URL: http://gabriellablom.bloggagratis.se
Postat av: Josefine

Fan.. Såg ju att det saknas en del i bloggen, men tror det skall avslutas med att min vinst har i alla fall stärkt mitt självförtroende! Haha!

2009-02-16 @ 09:46:09
URL: http://strindlund.blogg.se/hastlivet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0