Dyrt att köpa häst? Jomenvisst...

Ja, jag ber som sag ursäkt om röran på bloggen.

Angående polacken så är han just nu på "träningsläger" på Näset, dit jag körde honom alldeles själv. Och tydligen sköter han sig riktigt bra. Det är roligt att höra och jag ser fram emot den träning han kommer att få upptäcka framöver. Jag skall själv bara ta det lugnt och skrutta ut i skogen när jag känner för det, sen får jag se vad som händer efter det.


Satt och läste en tråd på ett hästforum om en kvinna som undrade om vad hon kan få för 100 000 kr då hon gick i hästköpartankar. Vilken verklighet lever jag i egentligen? För hundratusen kronor skulle jag vilja ha en häst som är färdig för tävling på högre nivå, men vad fel jag kan ha. Ok, jag överdriver väl något kanske, men för mig är hundratusen riktigt mycket pengar. Man kan säkert hitta riktigt bra hästar för 100 000 och under det, men det beror väl på vad man satsar på.

Så är det väl kanske, att jag som hobbyryttare som vill ut och i bästa fall vi tävla i någon lokal klass då och då. Att man inte inser vilka pengar det egentligen handlar om för att få en riktigt bra häst som håller på banorna. Skulle tro att för ett otränat öga så är det häst som häst, vilket inte riktigt stämmer. Jag är inte helt otränad men jag har väldigt dåligt koll på vad som kommer efter regionala tävlinga, så kanske det ÄR svårt att inse detta med vad det kostar att köpa häst. Utöver det.  

Nåväl, det är en massa svammel här idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0