Starfruits and vodka.

Inflyttningsfest. Goda vänner. Mycket alkohol.

En bra värdinna blir ihågkommen, och för att se till att mitt ego etsar sig fast i mina vänners minne lite extra så tog jag tag i saken och ordnade alkohol, god mat och ett glatt humör för att få alla att trivas. Och jag tror faktiskt att alla, inklusive mig var utomordentligt nöjda när den nya dagen såg sitt ljus.

Ja, även om det fanns vissa som hånat mig under kvällen och menat att jag skulle däcka innan 21.00 om jag fortsatte mitt drickande i samma takt som jag gjort dittills, och som sedan låg där själva vid den tidpunkten. Skadeglädje.

Politiska diskussioner hade ett övertag under kvällen och det var riktigt trevligt och fullt av intelligenta människor som drack bål som egentligen inte smakade någon alkohol, utan istället var full med frukter som i sin tur bara innehöll vodka. Det blev en höjdare, åtminstone senare på kvällen då flera av oss var något mer påverkade.

"Öhh, har du döpt den, eller har du följt något slags recept?" - Sagt av en förvånad Jonna när hon tidigare ställt frågan om vad bålen innehöll och sedan fått svar på att det var Bea. Vilket förstås var ett stort missförstånd, och som var några gånger roligare under själva händelsen.

Det var en enormt lång och rolig kväll, där jag bland annat surrade med min förälskelse i 20 minuter och förklarade min kärlek till honom. Ja, fast jag tror ändå att jag påpekade ofta att han inte behövde vara orolig eller nånting. Och det är ingenting jag ångrar. Kärlek.

Det blir fler sånna här kvällar, även om det får bli ett uppehåll i minst ett par veckor framöver eftersom jag jobbar nu i helgen och inte har någon möjlighet då.

TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback