Tillsammans är vi oslagbara!

..Åtminstone vill jag tro att det blir så i framtiden!

Nu har det snart gått tre veckor sedan jag startade bloggen om mitt hästliv.. Det är väl dags att skriva den första officiella bloggen om vackra herre. Läste det första inlägget som jag skrev i den här bloggen och fick en känsla av att jag i fortsättningen inte skall fortsätta kalla Moro hjärndöd, även om det var med glimten i ögat. Känns inte riktigt bra då jag verkligen ser honom som den smartaste individ (i hästväg) som jag någonsin träffat! Det är ingen överdrift, för han är verkligen smart och det finns inget ont i honom överhuvudtaget. Det är möjligt att jag i framtiden kommer att sätta mig alldeles frustrerad vid datorn och spy ut elakheter om honom, bara för att jag har så svårt att acceptera att det inte går min väg exakt hela tiden.. Samt för att Moro vet att han är en stark individ som är van att få lite som han vill! 

Jag fotograferade dessutom honom idag men jag kommer inte överrens med min nya mobiltelefon så trots sina 8,0 megapixlar så fick jag inga bra bilder. På en av bilderna ser han ut att vara kolsvart (tror jag) och den andra bilden blev bara på huvudet och en del av halsen. På den ser han ut som en av "långhalsarna" i Lillefot, för er som vet vad det är för film. Nåja, här kommer premiärbilderna: 


  

För er som inte känner till vem hästen Moro är så kan jag berätta lite om hur jag uppfattar honom efter snart 2 månader i min ägo. Han härstammar från Polen och är född -01, en ståtlig valack med lite muskler och ett något hingstigt beteende i vissa fall. Otroligt lekfull och mår som allra bäst då han får göra något minst en gång om dagen, mer än att stå in sin just nu väldigt begränsade hage. Utbildad L:C och har hoppat något med positiv attityd, som jag förstått det. Själv har jag inte en susning då jag inte kommit så långt. Däremot så hoppade han riktigt fint över uppplogad snövall på en halvmeter här om kvällen då han slet sig så där kan vi nog komma långt om vi tränar för det.

Han är en otroligt stark och lekfull individ som inte trivs med att stå ensam i en liten och skruttig hage som han gör nu. Istället skall jag antagligen redan i morgon flytta honom dit han får både en lekfull ung kompis och en äldre herre som kan uppfostra honom. Det finns mycker större möjligheter för honom där så därför väljer jag att flytta på honom från det stället han står nu. Av olika anledningar så har ridningen fått legat lite på is, och det är väl både bra och dåligt med en häst som Moro.

Han mår förstås inte helt bra av att stå, men jag är just nu för feg för att rida honom. Det har bara blivit fel när vi tagit oss ut och då tycker jag att det är bättre att ta det från backen. Å andra sidan kommer han med flytten att få ett mycket aktivare liv ute i hagen, så förhoppningsvis springer han av sig lite energi där.









     Uppdateringarna fortsätter..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu kan jag ju bli lite uppdaterad om hur det går för dig och Moro =)

2009-01-25 @ 20:09:26
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Hej.

Kul att kunna följa dig och Moro även sedan ni flyttat.Det är svårt att ta fina kort på hästar. Man får ta massor för att få ett som är bra :) Moro är en väldigt smart och tuff kille men han har stor potential. Kram Gabbi

2009-01-26 @ 08:06:16
URL: http://gabriellablom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0