Är vi ett ekipage för framtiden?

Skulle egentligen ha lagt mig tidigare än vad jag nu kommer att göra, hade satt som mål att jag skulle ligga i sängen 22:00 men det gick inte så bra som jag hade tänkt mig. Kom precis på att jag måste blogga lite om den duktiga polacken som just nu står ute i Matfors på "träningsläger" tillsammans med grannen CR. Han trivs bra, är positiv och har hoppat både en och två gånger på lägre höjder. Jag har själv inte kunnat bilda mig någon uppfattning om hur det går, har lämnat ekipaget alldeles ensamma den här veckan för att de ska få lite tid att lära känna varandra.

Det sägs att om han fortsätter i den här takten så kommer han att kunna bli såld för en hygglig summa, om jag så skulle vilja. Nu får jag förvisso se hur det blir, jag måste själv vara med och rida och bilda mig en egen uppfattning. Pusha mig själv till en lagom gräns och inte göra ner mig själv hela tiden, då kanske vi skulle hamna i ett annat läge. Dels måste jag lära mig att rida på nytt då det pratas om sytrådar i handen, vilket jag inte är van. Och dels så måste jag sopa bort allt annat som kan tänkas bli ett störningsmoment om jag väljer att behålla bärplockaren i min ägo!

Att ha häst ska vara roligt och avkopplande, inte en börda. Jag måste sätta mig ner och tänka för- mot nackdelar med att vara ägare till energiknippet och arbetshästen Moro. Jag måste lära mig att hantera mitt humör och jobba för det jag vill, att träna och rida för mitt eget välmående. Det är mycket som skall vägas in under den här perioden innan jag på riktigt kan bestämma mig för vad som är rätt för oss båda. 

Passar vi tillsammans när jag i dagsläget i omgångar är en riktig soffpotatis och känner mig folkskygg?

Det får tiden utvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0