En ostabil ägare ger en ostabil polack..

Nu är det fyra dagar sedan jag red, ytterligare ett "långt" uppehåll igen. Kommer oftast in i en "latperiod" efter att ha ridit och haft trevligt i några dagar. Den här perioden har kantats av mer irritation och trötthet så jag har av den anledningen låtit ridningen varit. Jag känner mig själv och jag orkar inte riktigt med en ouppfostrad och respektlös polack som sätter den sidan till när han märker att jag inte är på humör. Så fort jag är lugn och avslappnad så är han lugn och avslappnad, det går liksom hand i hand det där.

Idag har varit en ganska bra dag, så jag skall ge ridningen ett försök ikväll. Det blir antingen bara en sväng i skritt och beroende på hur det går kanske det vore lämpligt att få springa av sig. Han rör på sig så pass mycket i hagen så det är absolut ingen fara, men det beror som sagt på hur det känns om och när vi väl kommer ut.

Tycker att det är tråkigt att det är så här, faktiskt. Hade gärna velat komma igång och träna på riktigt nu, ge mig själv en utmaning. Men det har liksom inte fungerat hittills och vi får väl se hur det blir nu framöver,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0