Ännu en dag med vila?

Stackars Moro.. Det är han som blir lidande när jag är trött och orkeslös, ridning sker enstaka tillfällen. Jag skall skärpa mig, men samtidigt är det svårt när det finns så mycket annat som måste göras. Det är nog inte bara Moros utfodring som måste ses över, även min egen. Men det är alldeles för mycket nu, som tur är så tror jag inte att han går under då han går ute under hela dygnet. Han hade nog vantrivts av att stå inne på natten och samtidigt bli stående för att jag inte orkar med ridningen.

Planering. Det är nyckelordet. Jag måste planera min tid, men jag känner att jag skulle behöva bli klar med alla "måsten" för att kunna slappna av själv. Det är måsten både hemma, inne, ute, på sommarbetet, nya stallet, hagar och gud vet vad.

Skulle rida igår kväll, himlen öppnade sig då jag hade borstat av Moro. Det blev ingen ridning och idag så var det tänkt att vi skulle hämta 1,2 ton hö, än har det inte blivit av, bilen har varit stående då den behöver fixas och jag har inte kunnat åka tidigare. Får se vart eftermiddagen leder, hoppas på att kunna rida ikväll istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0