En återupprepning av tidigare inlägg..

Idag var det soligt och vackert, lite småblåsigt men inte alls något att bry sig om. Jag och Moro var ute och red en sväng, och det var så underbart! Vi skrittade mest, men travade även på bitvis där det var fint underlag. Jag drev på honom och han ökade traven ganska så fint, så han kan han också. Vet dock inte hur lägningen blev direkt, men han kan gå i ett ganska högt tempo om man kräver det av honom. Skall bli spännande att komma igång med träning av honom, tror att det kan bli ganska så bra.

När jag flyttar honom till Smedsböle så kommer jag att kontakta Maria, eller vad hon heter, hon som köpte Yvonne Johansson och Jill Selanders gamla ställe. Tänkte dels höra om det finns möjlighet att få rida i hennes paddock, mot en avgift förstås, samt för att höra om det ev. finns möjlighet att få ridhjälp av henne någon gång och vad hon skall ha för det. Har hört att hon skall vara duktig att rida, och Moro kan behöva någon som är ganska så mycket bättre än mig på att rida.

Så småning om så skall väl även jag kunna göra mig rättvis, men just nu känner jag mig som en annan nybörjare. Eller ja, någon som aldrig lärt sig grunderna riktigt och rätt.

Jag älskar solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0