Vacker dag!

Det är så härligt att rida i solskenet! Nu när vägarna har tinat fram så är det underbart underlag att rida på, väldigt trevligt. Idag red jag och Moro en sväng där vi satsade på att jobba i trav, hade lite problem ett tag där han travade alldeles för kort och osammanhängande så nu när det börjar bli bättre på vägarna så är det bara roligt att testa sig fram. Vi är ju inget elitekipage jag och Moro, men vi kämpar på och Moro gör mig mest bara glad numera.

Det verkar som om att min tid på stretchingen av Moro efter ridning börjar att ge resultat, han är mer eftergiven och smidigare i sidorna. Från början när jag stretchade halsen på honom nådde han knappt till sadelgjordsläge och nu är han nästan borta vid bakknäna när han sträcker sig efter godisbiten. För övrigt under dagens ridpass gjorde han världens finaste skänkelvikning i trav och arbetade på i samma läge som innan! Att han sedan såg ett spöke i den gigantiska traktorskopan på sidan om vägen och väjde för det har väl ingen betydelse... Haha!

Duktig kille!

Idag var jag, Linnéa och Jennifer Olsson ute och körde lilla Fosse. Han var så duktig! Jag gick förstås på sidan om vagnen, det hade väl varit lite väl magstarkt att sättas oss alla tre i vagnen när Fossil är så färsk! Jag tog några bilder på honom idag, och det är svårt att tro att han för drygt 2 månader (?) sedan var oinkörd och helt ovetandes om vad som väntade honom i framtiden:






                            




Det var riktigt trevligt, trots att jag glömde bort att jag och Jennifer bestämt träff klockan 11:00 ute hos mamma.

Kommentarer
Postat av: Morran

Åh vad söt han är Fossingen! Och nej, jag är inte en hjärndöd modolid. Jag VET att han heter Fossil. ;) Jättefina bilder, han ser så lugn ut! Men gud vad snö! :o Här är det minsann barmark!



Jag tror polacken din är ett bra nyförvärv trots allt! :)Det kan man dock inte säga om FBK:s värvning av Fanny Lindström. Suck, vad ska han dit och göra? Han kunde väl ha gått i pension.



Jag är sjukt sugen på att komma och se framstegen! :) Stretchningen tror jag är jättebra! Gällande skänkelvikningen: Det är inte vägen dit som räknas utan resultatet, hehe. :)



Och så att du inte tror jag har en katastrofal dygnsrytm nu igen - jag jobbar kväll och börjar inte förrän kl 15.30. Wohoo!







2009-04-15 @ 03:20:29
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Meen du har ju börjat blogga igen! Ska läsa ikapp när jag hinner ;)



Yes det var den 13:e han fyllde =) Det är bantningspulver som säljes genom "pyramid spel" =P Sen säljer dem ju annat också...

2009-04-15 @ 13:05:19
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Moro är en Pärla. fast jag förstår att det var svårt att se när du köpte honom :)Formsvacka heter det. Ja visst är skäckstoet i Polen fint.Jag blev väääldigt förtjust i skimmeln Harry :)Kul att du kom och tittade på dressyrtävlingen. Kram Gabbi

2009-04-15 @ 21:26:10
URL: http://gabriellablom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0