Om Moro är glad, då är Josefine glad!


Moro spanar åt ena hållet... Och det andra, tillslut går han iväg för att titta vart han hamnat!

                                    


Moro har hittat en lekkamrat i miniatyrhäst.. Åtminstone skulle jag tro att han klassar lilla Fosse som en liten mygga! Har nu laddat upp lite videoklipp på honom som jag inom kort kommer att visa upp. Först vill jag bara åter igen berätta hur intelektuell min herre är, han vet vad vissa saker handlar om med vissa "verktyg" eller redskap. Som idag då han skulle lastas, han stod och funderade bra länge, han klev på men backade ut på grund av ett misstag av mig. Han tjurar på lite till och tillslut tar jag fram repgrimman som vi använder när vi övar lite hederlig horsemanship. Jag hinner bara ta på honom grimman, så spatserar han rakt in i transporten utan frågetecken. Han lär sig, min knasboll!

Jag var jäkligt nervös när vi kom fram och det märktes på Moro att hela han var något åt det hållet också.. Mer spänd av förväntan kanske,då Klöver gav honom ett varmt välkomnande från hagen och svarade med ett starkt gnäggelignägg! Väl ute ur transporten drar han iväg och det är med nöd och näppe som jag fortfarande håller kvar. På väg upp till hagen, får han så bråttom att han drar sig ur mitt grepp, men som tur är så sprang han inte iväg utan vände om och gick raka spåret fram till mig.


Snacka om att jag var glad över det då min yngre syster spydde ur sig en massa om att jag minsann skall hålla honom i kedjegrimskaft om jag inte klarar av honom. Det var väl ren rädsla från hennes håll också då det rinner en bäck som bildar ett surhål som för tillfället var täckt med is och snö, men jag tror aldrig att den hade hållit för Moro. Som faktiskt gått upp en hel del i vikt på sistone, och det är jag glad över i och med att han varit smal som en sticka!


Väl inne i hagen så sprang han och Fossil konstant under förmiddagen, Exxet å andra sidan... vankade av och ann innan han tillslut också kunde slappna av. Gamlingen blev trött av att bara se de andra busarna springa omkring som några yrväder!


Det ska bli spännande och se hur Moro är att hantera i morgon... Han har ju som sagt sprungit av sig en hel del idag! :)

Jag är glad och förväntansfull!



Så här glad och pigg var han idag då han fick träffa sina nya kamrater:



 






Kommentarer
Postat av: Andrea

Åhh vad roligt det ser ut för honom :)! Underbart att se :)

2009-01-30 @ 06:46:10
Postat av: Gabbi

Vad söta dom var. Hingsten var ju som ett plåster på Moro =) Han blev lite sur när det var någon annan som nafsade på honom. kommer nog att vara rätt mör idag.

Kram Gabbi

2009-01-30 @ 11:29:33
URL: http://gabriellablom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0