Snygga Moro, idag var du billig!

Så här vacker är min Moro:



Okej, jag medger att det hade varit en vackrare bild om det vore så att Moro hade huvudet upp, men då det vankas kvällshö så är det inte konstigt att han har annat i tankarna. För övrigt så var han riktigt billig idag då han inte ville springa med mig för att vi skulle kolla hur det "svävande" benet såg ut i trav. Jag upplever att han efter skoning blivit stelare och mer svävande med benet i luften. Det blev en brytning då han ryckte till och ville ställa ner hoven, min hovslagare höll kvar och det tycker jag var rätt gjort.

Dessvärre så har jag en form av hypokondri då det gäller Moro, inbillar mig varje vecka att han har en och en annan dödlig sjukdom som måste kollas upp. Dagen efter brukar det jag "sett" oftast vara borta och Moro är som ny igen. Jag upplevde att han var något bättre idag så jag tror att om han bara får lite massage och stretching så blir han som ny åter igen. Han haltar inte och visar inte på att han skulle vara ömm eller något, så jag avvaktar tills i morgon och ser hur det ser ut då.

Man börjar att se tendenser på muskler som han inte haft tidigare, så maten han får nu verkar fungera riktigt bra. Har nu övergått nästan helt till den nya kosten, det enda som skall köpas till är glucosamin som skall vara bra för stela leder och muskler. Den nya kosten är bara "naturlig" med tillsatta vitaminer, Wollerts elitmix och korn uppblandat med vatten och nu äter han med ännu större aptit. BRA!

För övrigt så skrek jag åt honom idag, dåliga hästmänniska, aldrig skrika åt djur. Men.. Nu hände det och det var dumt, han blir inte bättre av att jag brusar upp och blir "hård" med honom. Snarare väldigt tvärtom.. Det är mycket i livet och jag måste lära mig att lämna var sak på sin plats. Jag är ändå bättre nu än förr och det är jag glad över..



Funderar också på att min hypokondri när det gäller Moro sätter lite käppar i hjulet på den träning jag tänkt mig med honom. Men sen tror jag min oro över att han skall vara sjuk eller skadad snarare beror på att jag är för lat för att träna igång honom på allvar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0