Update:

Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen nu, fy på mig. Finns dock inte så mkt att skriva just för tillfället. Jag har haft lite dåligt med tid då det har varit en massa på G. Igår gjorde vi bland annat en del av den sommarhage som Moro och TrollMin skall gå i from midsommar, det måste bara få växa lite tätare innan vi kan släppa dem. Skulle vi släppa dem nu skulle det lilla betet som finns försvinna på en kvart, ungefär.

Moro är så himla nyfiken, jag och Jonny gick runt deras nuvarande hage som snart skall tas bort och bytte ut trädstolpen mot plaststolpen då vi behövde den i den nya hagen. Den vi höll på med halva dagen igår skall vara bestående och även fungera som vinterhage. Känns då bra om vi kan använda trädstolp även om det är min kära sambo som får arbeta i det läget. I vilket fall som helst så gick Moro hack i häl och skulle lukta på Jonny, han ser så fin och avslappnad ut nu, en helt annan häst än från tiden i Bergeforsen. Den tiden var rent ut sagt hemsk.

Ikväll skall jag rida och till veckan kommer Elenor och skall provrida honom, får se om de fungerar tillsammans. Hoppas det, skulle få lite avlastning där samt att Elenor själv antagligen skulle tycka det är roligt. Hennes häst hade tidigare i veckan ett svullet ben som inte vill ge med sig. Usch, tänker direkt på då min gamling "Gurkan" svullnade upp i benet och bara fick gå.

Nåväl, ridning ikväll. Värmland kommer att få springa på sidan! Eller så kanske hon kan rida Klöver, haha, beror på hur mkt han orkar att ta. Annars kanske det är värt att testa TrollMin, men jag vet inte riktigt vad jag tar mig till om hon får något spunk efter vägen. Nåväl, vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.

Vad bra att du får hjälp med ridningen. Det kommer säkert att gå jättebra. Kul att Moro är tillbaka till sitt gamla jag :)Det hörs att han trivs.

Kram Gabbi

2009-05-24 @ 19:55:56
URL: http://.gabriellablom.bloggagratis.se
Postat av: Elenor

Halloj!



Är lite seg på att höra av mig, eftersom det är lite motigt i mitt liv just nu, mycket som händer och rör sig.

Sixten ska till veterinären på fredag morgon så jag kan komma och rida honom när som helst. Tisdag( idag), onsdag el. torsdag, även kanske i helgen. Vilken dag passar bäst?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0