Nya upptäckter!

Idag blev jag helt lyrisk när jag red, orkade inte så mycket idag så vi skrittade och jobbade lite lätt på plätten hemma samtidigt som jag försökte att tänka på min sitts. Det kändes en enorm skillnad, 12 år efter att jag börjat rida så upptäcker Josefine Strindlund hur det antagligen skall vara när man har rätt sitts.

Förut har jag alltid ridit som en hösäck, eller framåtlutad och i helt obalans i hela kroppen så att allt bara hänger och slänger liksom. Nu har jag verkligen försökt att komma ned i sadeln och låtit höften och benen arbeta medans jag låtit överkroppen koncentrerat sig på att vara sträckt och tillbakalutad. Dessvärre är jag nog ganska stel just i armar och händer, men det kommer väl det också med tiden.

Svårt att förklara hur jag menar, men jag TROR i alla fall att det är mycket bättre!


Kommentarer
Postat av: Morran

Jag tror jag förstår hur du menar. För övrigt är jag också som en hösäck och måste göra nåt åt mina axlar och hela faderullan.



Om jag kommer ut nåt i helgen kanske jag kan filma ridningen? Vi kan ha sitsträning. Jag gillar att skrika order. ;)

2009-04-29 @ 09:22:41
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/
Postat av: Josefine S

JA! Sitsträning får det bli! Trevligt! Jag tycker att du skall spendera hela helgen här, jag är i behov av en god vän.

2009-04-29 @ 10:18:47
URL: http://strindlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0