Arbetspass på måndagskvällen

Ikväll var jag på en topp av mitt konstiga mentala humör och det visade sig i ridningen. Blomman fick jobba på riktigt bra på ridplanen, jag ställde och böjde, red på åttvolt och flyttade mycket för skänkeln. Det var en fin kväll att jobba på och det kändes så skönt att jag kände att jag faktiskt kan rida jag också. Det blir väldigt irriterande att ibland känna att jag är världens sämsta idiot, men ikväll så tycker jag nog att jag inte är så kass på att rida ändå. Det går i vågor så det är lika bra att suga åt sig när det finns tillfälle.

I morgon planerar jag att fortsätta lite med arbetet och detta i form av markarbete, har inte bestämt riktigt vad jag ska satsa på ännu men det blir väl någon form av gymnastik även då. Kanske ett par tre studs, några travbommar och fortsätta att rida loss henne på ungefär samma sätt som jag gjorde idag. Det blev inte så mycket galopparbete ikväll, men det kändes inte som att det gjorde något när jag fick henne så pass följsam som hon var. Start och stop fungerade bra, inte perfekt, men helt ok med tanke på att det var ett tag sedan vi jobbade riktigt på ridplanen.

Skulle verkligen behöva jobba upp rumpan på henne... Någon som har något tips på en fin övning att göra detta på? Nu brukar förvisso inte så många av er få läsare bry er om att kommentera särskilt ofta och jag kunde förstås googla för att hitta något bra - But, let's give it a shot. 



Kommentarer
Å

Alla igångsättningar å avbrott i rätt form får henne att jobba upp rumpan.. tänk på de ja visade dig att hon får inte gå så lågt för hon gör de bara bekvämt för sig..Om du ridit graman nån gång så får man upp nacken på henne men inte sätta dom under magen ,,utan i sidan.. kan rida med sånna 1 gg i veckan.. Å stadig sits så hon inte drar dig frammåt.. Driv driv å arbeta hela tiden med att få upp nacken.. Kramiz

2011-08-02 @ 01:34:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0