Ett arbete vore skönt

Vad ska jag jobba med? Det är den stora frågan som jag försöker besvara för tillfället. Mina karriärtankar har ju alltid gått i en hisnande berg- och dalbana från jurist till brandman etcetera. Ni som känner mig vet ju den här historien redan, men det är lite komiskt hur tankarna gått. Av någon anledning kommer jag alltid in på att jag älskar kor, att jag skulle vilja jobba med djur på något sätt. Det är där jag känner mig hemma.

Fast i ärlighetens namn så vet jag inte vad jag ska hitta på. Känner mig bara så uppgiven när jag kommer till det här med karriärval och vart jag ska börja. Det enda jag vet är att rena studier inte är rätt väg för mig att gå nu. Nu ska jag få komma i kontakt med en jobbcoach som ska hjälpa mig lite, och det skulle verkligen underlätta en hel del.

Om jag går tillbaka in på att jobba med kor så ligger avbytare närmast till hands, men det faktum hur arbetsdagarna ser ut skrämmer mig. Det är inte något som lockar överhuvudtaget.

Att inte veta hur eller vad jag ska syssla med får mig att må illa. Jag vill bara få ett fungerande liv och leva en normal vardag. Några har sagt till mig att man jobbar för att kunna ha en bra fritid och kunna göra det man vill. Håller verkligen med om det men det är ju en fördel att känna att arbetet är stimulerande. Vad gäller lön så behöver jag inte tjäna överdrivet mycket pengar, men jag ljuger om jag säger att jag inte drivs av att tjäna pengar efter det jobb jag utför.

Och. Jag är en jädrigt bra person att ha som anställd, för jag jobbar hårt för att få mig själv att vara nöjd, men framförallt för att kunder, medarbetare och företaget ska känna att jag jobbar även för deras skull.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0