Dags att bli barn på nytt - ridläger!

Det händer inte så mycket nu och det som har hänt har jag påbörjat ett inlägg om men som jag senare inte känt mig nöjd över. Skrev ett inlägg om hur värdelös jag är på att rida och hur Blomman kommer att förfalla i min ägo, men jag ångrade mig. En stunds dåligt självförtroende behöver inte blottas på bloggen, det räcker att det gnager inom mig då och då och absolut inget jag behöver påminnas om. Skrev ett annat inlägg om som också speglade mitt dåliga självförtroende, att jag skippar denna gångs möjlighet att träna för Maja Heed eftersom jag inte känner mig redo när jag och Blomman haft vila.

Det finns mentala spärrar inom mig som jag måste arbeta med, men jag förstår inte riktigt hur jag ska komma över det utan träning. Det finns alltså bara ett sätt att lösa problemet på - fortsätt träna. Lätt som en plätt, lugn och fin, hälsofil. Att jag inte är redo för Maja Heed-träning är bara skitsnack, däremot kan jag tycka att det blir för snabbt inpå vila för Blomman (även om hon med största sannolikhet skulle klara det också) och av den anledningen avstår jag den här gången. Nåja... visst hänger det på mitt dåliga självförtroende också men jag brukar faktiskt numera åtminstone åka till träningen och sedan blir det som det blir.

Ska precis nu anmäla mig till ett hoppläger på Näset där jag får möjlighet att träna för Maggan Bäckström. Jag fasar över att vi ska hoppa högt och svårt, men när jag tänker efter så blir jag ganska övertygad om att Maggan inte tvingar över någon som inte är redo. Och jag vet att hon kan hjälpa mig att programmera om min hjärna, så därför är det ett ypperligt tillfälle att göra slag i saken att försöka bli av med skiten. Åtminstone delvis. Kommer ihåg för två år sedan (har det verkligen gått så lång tid?) då Rid-Hitler var med och hoppade Moro, vad roligt det faktiskt var och hur mycket jag lärde mig som stod på sidan om.

Men åhhh vad nervös jag blir! Fast nu måste jag vidare, jag måste träna mer om jag vill utvecklas. Jag behöver inte göra någon elitsatsning, men jag vill bara kunna hoppa lätta klasser och verkligen känna att det är lätt. Inte en nervpers som får mig att bli till en fegskit varenda gång.


Kommentarer
josefine m. ridtravaren Bellie

åh men lycka till på hopplägret! KUL!

2011-07-28 @ 06:18:02
URL: http://minfux.blogg.se/
c..

Så klart att du inte behöver hoppa högt !! Det vet du ju !! Men jag tror att du kommer att enormt stor glädje av ditt hoppläger !! Maggan är totalt bäst på att motivera och avdramatisera!!

2011-07-28 @ 09:51:30
Å

Hoppa högt har man ingen nytta av i dagsläget.. när hästen hoppar bra på lågt då kan den sedan hoppa nästan hur högt som helst..Maggan blir kanon. Problemet m blommis e ju att hoppa högt så har man att hon verkligen fokuserar, Hindret typ brommsar henne lite men hon kan även tagga till å ta i för kung å fosterland.. bara lugn i såna tillfällen..

2011-07-29 @ 15:45:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0