Pling-plång-bilen rycker ut i morgon

Suck. Nederlag? 


I morgon klockan 8.30 skall jag och Blomman infinna oss på kliniken i Bergsåker. Tycker att hon känts lite annorlunda på sistone och jag är ganska övertygad om att det är för att jag inte jobbat henne så mycket och mest ridit ut. Det har varit varmt och kvavt senaste två veckorna, jag har bytt sadel, hon har sprungit i sommarhagen när vi provat att släppa dem och det är sjukt mycket broms och andra insekter som irriterar hästarna i hagen, samt att underlaget på ridbanan är ganska så värdelöst helt ärligt.

Jag tror att det är därför hon känns som hon gör, men jag vill hellre kolla upp henne nu innan och OM det bryter ut något. När Moro blev dålig började jag känna att det var något fel redan två månader innan han blev riktigt halt, men det var diffust och konstigt - precis som det känns lite med Blomman nu. Gör inte om samma misstag en gång till, och är det något så går ju alltid försäkringen in och täcker. Men som sagt, jag tror inte att det är någon fara och jag hade ändå tänkt göra en hälsocheck i höst. Nu tyckte jag dock att det kunde vara bra att kolla upp henne eftersom det vankas hoppkurs och träningstävlingar.

Håll tummarna!


Kommentarer
Jenny

Om de visar sig att Blomman är dålig, kommer hon att åka tillbaka till Åsa då eller behåller du henne?



Läs gärna min blogg! ;-)



//Jenny, Hudiksvall

2011-07-14 @ 22:46:42
URL: http://jennyannahelena.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0