Sep. 16, 2013

Då var första provridningen färdig och det var alltså den i grupp på en ridskola. Nu är frågan hur jag ska göra i fortsättningen. Spontan så måste jag säga att jag tycker det är otroligt tråkigt att rida på ridskola. Hästen jag red idag var inte någon dröm så här första gången, och vad kan man begära i början och dessutom efter flera månaders uppehåll. Men har man en egen häst så har man iaf möjligheten att träna dagligen om man så vill.

Ordinarie instruktör var inte på plats under kvällens lektion, vilket får mig att vilja provrida ytterligare en gång innan jag bestämmer mig. Kanske skulle jag testa på att rida på min gamla klubb också, nu när det har kommit tillbaka lite vettigt folk dit.

Något annat som störde mig var min höft som inte ville hänga med. Jag har bestämt mig för att ringa en naprapat i morgon för att kolla upp det. Nu är jag grymt otränad, men min vänstra höft hängde inte alls med och i lättridning i trav, samt nu även i galoppen, hängde mitt ben bara och sladdrade. Efter en ridolycka när jag var barn så har min vänstra sida alltid varit extremt mkt svagare än normalt, vilket förstås märks extra mkt när jag är otränad. Nu var det dock så väldigt stor skillnad att jag vill kolla upp saken.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0