Galopp en vacker sommarmorgon

Jobbade ju onsdag natt och nu sista natten inför lite ledighet i några dagar igen. Lovade stallägarinnan att jag skulle släppa ut hästarna torsdag och fredag morgon så att de fick lite sovmorgon på deras första semestervecka. Skönt för dem att slippa stallet någon gång ibland och när jag ändå skulle ut direkt efter jobbet så skulle det gå snabbt att släppa ut kusarna. Sagt och gjort, åkte ut och var ovanligt pigg efter natten så jag bestämde mig för att ta en ridtur på Blomman. Sur var hon för att hon inte fick gå ut med de andra och visade detta genom att steppa fram och tillbaka på gången och känguruhoppa lite lätt.

Red ut med tanke att bara skritta men hon kändes så fräsch i kroppen så jag tog en lättare galopp för båda skänklarna och OJ vad taggad hon var. Det enda jag krävde var att hon lyssnade på min röst och tygeltag, vilket hon också gjorde. När jag sedan vände hemåt råkade jag vingla till med skänkel varpå hon spetsade öronen och ville ge sig iväg. Galopperade på stället i princip och ville verkligen få tillåtelse att sätta av i en lång och snabb galopp efter vägen. Plötsligt kändes det så bra att rida igen och hoppfullt såg jag möjligheterna igen, kände mig inte ett dugg trött trots att jag vid tillfället varit vaken i drygt 19 timmar och jobbat 12 av dem.

Hon är vacker min lilla Blomma! (Ja, min och min... jag lånar ju henne faktiskt)






Kommentarer
Å

Du får kalla henne min..Härligt att hon känns fräsch.. Träna på du!

2011-07-29 @ 15:48:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0