Vintips och lite skvaller..

Efter att ha blivit dumpad av T alldeles innan jag skulle ställa mig i duschen inför kvällens vinpimplande och skitsnack får jag ett sms med texten: "Hörru, jag måste ställa in våran date.. Jag är så jävla bakis!". Det var väl ungefär där, trots min dåsighet som jag insåg att jag faktiskt ville gå ut och leva rövare så jag fick helt sonika ta och ringa runt till alla jag känner, och inte känner, för att få tag i någon som ville hänga på. Strömmingen berättade om att folk, alkohol och musik stod i fokus på Bryggan, och då kom jag att tänka på U som innehar en husvagnsplats där ute och rätt vad det var satt vi och lyssnade på grymt skön musik och drack glas efter glas med vin.

Vi tömde en hel låda med vin och detta fick vi sota för idag.. Jag blir aldrig bakis, men jag antar att det är skillnad att dricka 1 ½ liter vin mot för några öl. Helt ärligt så tycker jag inte om vin, men just det här vita vinet är faktiskt fantastiskt gott. Det är ett tyskt vin som jag inte minns namnet på, men det är ett sött och väldigt lättdrucket, som har ganska svag alkoholsmak. Extremt gott! Eller ja, inget jag dricker till maten, för jag dricker ju inte alkohol för att det är gott, vem gör det egentligen?

Lådan är ljusgrön och jag tror det börjar på E.. Står alldeles ovanför ett annat tyskt vin som heter "Rhine Lady" på bolaget i Timrå. Vilket för övrigt också är ett bra och gott vin! Jag tycker om tyska viner, lättdrucket liksom! Nåväl, jag antar att den enda som läser min blogg som dessutom dricker vin är min Myra, men som aldrig unnar sig den där dimman jag strävar efter.. Men nu vet du, om du tycker om bäbisvin, så är detta mina två förslag till dig! Billigt är det också, 46 kr/litern.

I övrigt så råkade jag sända iväg sms till alldeles för fel person.. det gick ju bra, väldigt bra, men ändock så hade det kunnat sluta illa. Dock så var det den där dimman som gjorde att jag inte orkade att fortsätta svara eftersom så fort jag fått på mig täcket så somnade jag.. Med telefonen i handen, och en början till ett svar. Vaknade i morse runt sex-tiden och undrade vart den var och då låg "U" på den. Nåväl, min stackars telefon börjar ju för övrigt att gå i bitar nu, bokstavligen talat. Jag har tejpat ihop den med monstertejp från HL, och efter det har jag väl hunnit tappa den i golv och asfalt mer än vad jag kan räkna på min ena hand. Det verkar som om att det är dags att införskaffa sig en ny.


Dagens skönaste konstaterande:

Vi har ett mirakelkylskåp! Öppnad mjölk håller i ett par veckor och är fortfarande drickbar, och grönsaker håller sig i ett par månader med endast rynkor på ytan. Jag ÄLSKAR mitt kylskåp!

image24


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0