Josefine, en bilägare med stil..

Igår så var jag i väg och köpte en bil. Alldeles riktigt, men skvallra inte för dem som predikar om små och bensinsnåla bilar. Är nog inte riktigt redo för tjatet om hur dyrt det kommer att bli i sommar osv, ännu.. Jag har nämligen kostat på mig en kombi med automat, och med några funktioner utöver det vanliga (tror jag). Något ska man väl ha för att man är 10% invalid.. Nej, men skämt å sido, jag känner mig säkrare med en bil som har lite mer att säga till om vid en eventuell olycka. Bara jag och gudarna vet hur mycket det skrämmer mig att bli mosad som en kokad potatis.

Haha, vilken bra liknelse..

Idag har jag varit tillsammans med min yngre syster och shoppat lite, mest till henne, men även jag hittade mina guldklimpar. Ni får inte tro att jag handlar ihjäl mig, för det gör jag ej, jag lever fortfarande men.. handlandet skall avtas nästan helt nu när det finns en större bil att försörja. Fast det är inte så farligt ändå, kostnaderna månadsvis, och hur mycket dricka den behöver varje mil.

Alting ordnar sig, förhoppningsvis.

Ikväll kommer Bläsen hit och det skall bli riktigt trevligt. Hon har inte träffat J ännu så det är tänkt att vi tre skall på en liten dejt så att min bäste vän får lära känna den person som liksom.. stulit mitt hjärta! Hihi! Det kommer att bli riktigt trevligt.

Adiós



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0