Viktnedgång, ett helvete..

Nää, vet ni vad? Jag blir galen.. Igår kände jag ett sådant enormt sug efter något på kvällen, jag avstod, men när jag sitter i soffan och tittar på tv så har det blivit en vana att ha något att äta. När jag sedan HAR något att äta, t ex godis, så äter jag inte alls särskillt mycket. Ofta 5-6 godisar och sedan är jag nöjd, det är inte så mycket mot för vad jag skulle kunna äta. När jag INTE har något, så känns det som om att jag håller på att klättra på väggarna. Och då har jag försökt med annat..
Jag kommer antagligen inte ha gått ner något på torsdag, smygvägde mig idag och vågen stod på +0.1 kg, SUCK.

Vill helst slippa denna fokus på mat, tycker det är så fruktansvärt jobbigt att vara så manisk. Men samtidigt, har jag inte en planering på vad som skall ätas så blir jag bara leds och åker och köper skräpmat. Förstår inte varför jag ser maten som bland det bästa på dagen heller.. Eller egentligen inte, men jag älskar god mat och det vill jag ha, helst varje dag.

Det bästa vore om jag kunde fokusera på att äta regelbundet, lite nyttigare som med viktväktarna och inte behöva tänka på att jag skall gå ner i vikt. Jag VILL gå ner i vikt, trivs egentligen inte så som jag ser ut nu, men samtidigt har jag väldigt svårt att känna disciplinen en längre tid. Allt blir för fokuserat på att jag MÅSTE gå ner i vikt, inte att jag vill eller att det vore bra.

Nej, jag skulle behöva en månad på Tjockholmen, eller pepp med Anna Skipper. Om ens det skulle hjälpa.



Kommentarer
Hanna

Men vad du e duktig som har börjat med vv igen! Jag ska strax trycka i mig godis, förslappade jävel. tur att jag ska träna imorgon, kanske förbränner 1kcal eller nåt =) Som du vet kommer det bli ett positivt resultat på torsdag!



Vi söker till du är vad du äter!

2009-04-21 @ 20:24:30
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0