Kommer aldrig att bli någon rubrikmakare..

Sitter och väntar på att Jonny ska komma hem snart, ikväll blir det lax och potatis med farmors goda fisksås. Vågade inte testa gorgonzolan på honom med risk att få sitta ensam i ett hörn i soffan.. Hyrde Inglorious bastard på ICA i Söråker, har hört att den ska vara riktigt bra.

~~*~~*~~*~~*


For till stallet i morse, väcktes av ett sms från AK som undrade om jag var i stallet. Nej, det var jag inte, upp snabbt, på med kläderna och sen iväg. Det var -24 grader här i morse och i stallet var det lika kallt... Slängde på prottarna sina kostymer och tog ut dem, det var kallt men nästan vindstilla så alla fem hästar var pigga och glada. Angus drog en repa och fick med sig Moro, synd att hagarna är så små, min prins tycker om att busa och särskilt pigg är han nu när han inte fått gjort av med så mycket energi under skritterapin.

När jag var klar med allt 09.50 så kände jag att jag inte hade tid eller ork att rida idag, kände mig tvungen att bli klar med sista uppgiften i den här kursen. Blev jag det? Nej, men det är en annan historia. Satte mig i bilen, ringde Sessan och berättade att jag inte skulle rida idag och anledningen till det. Dressyrryttarrinnan skulle ju möta upp henne i stallet så jag kände att jag kunde ta det där beslutet med gott samvete. For hem, började att tokelda eftersom vårt kalla hus hade en temperatur på 16 grader och det var riktigt kallt. Det är så kallt ute nu, att det krävdes två lådor ved för att få värme i hela huset och normalt krävs det en. Eldar nu också bara för att vi ska slippa vakna jättekallt i morgon. Vi har elpatron, men jag är för snål för att använda den.. haha

Strax före elva fick jag ett samtal av Sessan som undrade om hon kunde få låna en benlinda till Lillians ben som inte var helt ok. Självklart. Frågade om hon skulle hoppa över ridningen då och hon svarade att hon inte ville rida när det var ett ben som inte var helt fräscht. Då, fick jag en snilleblixt och kastade snabbt ur mig att hon kunde ta Moro! Möttes av ett hjärtligt garv och resten är historia. Han var tjurig och de fick brottas lite, men sen älskade hon min lilla prins lite mer än tidigare. Svårt att inte älska honom. KUL med positiva besked också, så istället för skritterapi så blir det lite Hitleterapi till veckan och det tycker vi om. Moro också, innerst inne.

Hihihi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0