En underbar mix mellan träningsfrek och latmask på gym

Igår var jag och Morran på bio och såg "Luftslottet som sprängdes", en riktigt bra svensk film. Ettan var också bra, men ganska brutal och tvåan var bara halvbra. Frågade innan om hon inte hade lust att börja sitt nya liv med mig idag och följa med mig och Sessan och träna, till min förvåning så var hon väldigt intresserad. Klockan 08.00 i morse var hon dock inte särskilt road av att hon lovat att följa med, inte jag heller eftersom jag har kommit på att det är så jäkla skönt att sova när man KAN sova. Tog hjälp av lite droger i helgen som var och efter det så har jag kunnat sova ganska bra, dock alldeles för få timmar för mitt eget bästa.

I vilket fall som helst infann vi oss på Hälsohuset strax efter klockan nio i morse och på parkeringen från fönstret möttes vi av en pustande och stånkande, men leende blådåre på uppvärmning. Hon började före oss och utan henne hade vi slutat innan henne också, men det var bara att kämpa på. Jobbigt som sjutton var det, men av någon anledning känns det riktigt härligt efter ett tag.. Jag tror och hoppas på att den lilla latmasken (a.k.a Morran) har rejäl träningsvärk i morgon, det förtjänar hon och dessutom har hon då en anledning att inte gå på föreläsningen som inleder den nya kursen.

Själv satsar jag på att träna en gång i veckan fram till nyår, har en känsla av att det blir mycket framöver, men efter nyår får jag nog ta och jobba på och öka om det ska bli någon förändring i den fysiska formen. Jag tar det som det kommer, nu har jag dock varit en gång i veckan på två veckor och det är alltid en början!


Kommentarer
Camilla

vilken fin blogg du har=). gå in och skriv din åsikt förresten på mitt senaste inlägg=).

kramar på dig

2009-12-11 @ 16:17:23
URL: http://camillabrostrom.bubbleroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0