Vilse i pannkakan

Mina framgångar i kursen Svenska C fortsätter, MVG igen!




Var ute och red idag igen och tanken var att jag skulle utforska en ny väg i Bergeforsskogarna, det gick.. sisådär. Red helt åt fanders och vi kom djupare och djupare in i skogen och det såg inte ut att finnas någon ände på stigen. Jag hade hoppats att jag skulle komma ut på Snägden-vägen men det gjorde jag förstås inte, dock hade jag nog gjort om jag tagit mig över forsen som finns där uppe. Det var dock inte ett alternativ eftersom det såg ut att vara en bräcklig träbro så det var bara att vända om. Innan jag kom till forsen så fanns det tre stigar att välja på och jag hade inte en aning om vilket håll jag kom ifrån.

Moro var nervös och gick och tömde tarmen gång på gång.. Måste ha varit att han kände av min nervositet också trots att jag tyckte att jag döljde den väl. Han var så duktig så min lilla guldklimp! Idag klättrade vi bland stock och sten, i morgon blir det lite mer lösgörande arbete tillsammans med Sessan och dressyrryttaren från Njurunda (?). Min fokus måste ligga på avslappningen samt att få Moro att inte springa på, hittar ingen broms på honom och halvhalterna hjälper föga. Måste ta en funderare på vad det är som brister i vår kommunikation där..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0